Monday, August 23, 2010

begitu cepat masa berlalau..

Ya Allah,, andainya ini adalah ramadhan terakhir untukku, maka, jadikanlah segala amalanku ini bukan amalan yang sia-sia dan jadikanla aku hamba yang sentiasa bersyukur serta sentiasa redha dengan ketentuanMU ya ALLAH... aku mengerti bahawa aku adalah hambaMu yang lemah yang tidak pernah terlepas daripada melalukan dosa kepada MU... Ampunkanlah aku Ya Allah.. engkau maha pengampun Ya ALLAH..


sedar tak sedar,, hari ini telah masuk ramadhan yang ke 14.. begitu cepat masa berlalu. tetapi, adakah amalanku makin bertambah?? ataupun ianya makin berkurang?? syukur ya Allah kerana telah memberikan aku peluang untuk aku tetap meneruskan puasa pada tahun ini.. syukur kerana umurku masih panjang dan masih berpeluang untuk aku ber'amal kepadaMu ya Allah, tetapi, aku tidak tahu samada adakah 'amalanku ini diterima ataupun hanya sia-sia...


setakat ini, aku masih belum berpeluang untuk berpuasa bersama keluarga. terlalu rindu detik dan saat berada di samping keluarga, sahur bersama, berbuka bersama, solat terawih bersama... ya Allah,, aku terlalu rindukan detik itu ya Allah... berikanlah aku peluang untuk merasainya lagi bersama keluargaku yang tercinta ya Allah.... aku juga merindukan wajah ibu bapaku yang tersayang.. ingin sahaja ku peluk mereka sekiranya pada saat ini ku berpeluang untuk bertemu dengan mereka ya Allah.. pintaku,, rahmatilah mereka, panjangkanlah umur mereka, bahagiakanlah mereka.. berikanlah aku peluang untuk membalas jasa dan budi mereka kelak..


setiap hari, aku akan menelefon ibuku untuk bertanyakan khabar.. tak tertanggung rasa rindu sehinggakan menitik air mata apabila mendengarkan suara mereka... MAK, AYAH, insyaALLAH, sekiranya masih diberi peluang, insyaALLAH tanpa sebarang musyakkah, anakanda akan pulang ke pangkuan ayahbonda pada 2september ini untuk sama2 kita merasai saat-saat manis bersama...
 ya Allah, kuatkanlah imanku, iman kedua orang tuaku, keluargaku, sahabatku..jangan jadikan aku seorang anak dan hamba yang tidak pernah bersyukur... usrati mahbubah..
 I MISS MY FAMILY...
I LOVE MY FAMILY..


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

No comments: