Friday, December 21, 2012

bercuti..part 3



Bismillahirrahmanirrahim…

Saper kata dk rilex2 kat umah BEST???
Sebulan dk kat rumah
Tanpa bekerja,, just buat2 kerja rumah jer..
Bosannyaaaaa..
Nasib baik ada anak buah yang kecik,,,.
( bercakap pn xreti )


Layan dia laaa hari2
Tiap3 ptg,, round2 motor sekitar kg ngn ank buah
ada yang naik motor, ada yang naik basikal... 
hihihi
seronok juga
Habis jalan KG diredahnya…
Sbb lama sgt x round,, so, dh bnyk jln y x knl.. nasib baik x sesat dlm kg sendiri kn..

Masuk buln ke2 cuti,, start menjahit baju2 buat anak2 buah..
Macam2 baju tlh disiapkn…

Cantik jer tgk ank buah y kecik pakai baju kurung…
Ayu jer asenya.. hikhikhik…


SITI NUR BAHJATUL "AINI BT PAHRUDDIN KARIMI




‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Wednesday, December 19, 2012

bercuti .. part 2


JOM KITA BER''HONEYMOON''

syoknya bercuti..
tapi tesis x dilupakan...
soalan2 soal selidik dh mula diedarkan..
kecian anak2 buahku jadi mangsa untuk edarkan borang kat ppm sekolahnya
nasib baik anak buah ramai..
settle 1 masalah..


anything special???
...........................................................


to be continued...

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Monday, December 17, 2012

Bercuti .... part 1






Bismillahirrahmanirrahim
Syukur ya Allah kerana hambamu masih berupaya untuk menghirup udara nyaman dan melihat keindahan dunia ciptaanMU.. Alhamdulillah
Aduhh….. lama rasanya blog ana ni xterupdate..
Kalau rumah kosong, mesti dh bersawang kan… hrmm…
Biasa la.. kan sekarang ana sedang menikmati percutian bersama keluarga…kan3.. taw x??
Laaa…. Xtaw ker…. Keciannyaaa….. xper3.. ana khabarkan ya…
Sebenarnya,, ana bercuti 4 bulan ni.. after pektikal n b4 masuk last sem..

 LAST SEM ???

Betol ka?? Cam x caya jer… EHEM EHEM EHEM…. Sakik tekak eh….. J
Banyak sebenarnya ana nak bercerita ni.. tapi cerita yang awal2 dulu lah ya…

Ana balik kg 19/10/12…. Naik bas di PUTRA ( nasib baik ada kawan hantarkan n tunggu 2 jam sehingga bas muncul )
Disebabkan kelewatan bas masa naik tu,, so,, lewatla masa bertolak balik kaann..dhla masa tu ana ada plan lain ngn family..
Dalam hati dok berdoa,, biarlah sempat sampai umah kul 8 pagi..
Tapii.. kul 8 pagi, ana baru jer sampai kat simpang nak masuk kg.. so,, suh pakcik bas berhenti situ jugak… janji ngn family jumpa kat simpang tu… hihiihihihi..
Tunggu beberapa minit,, abang2 n kakak2 datang.. ambik ana p taman tengku anis..
Knp??

Sbb ,, keluarga ana dijemput untuk meraikan

‘SAMBUTAN HARI KELUARGA MAWADDAH 
PERINGKAT NEGERI KELANTAN ‘’


Seronok x??.. saper x seronok kaannn…
Kalian boleh terfikir x mcmana keadaan ana masa tuu….ce teka.. ce teka….
Hehehehee….. fikir2 sendiri laa erk..
After majlis tu,, terus p P.MAS.. kenduri sedara… lepas kenduri… p Rantau Panjang…..









Maghrib baru sampai kat umah…. Adush… pening punya kepala ana ni,,SEhari suntuk tanpa tidur atas bas.. pastu ditambah lagi seharian berjalan dengan keluarga…
Saper suh nk ikut kan???
Hihihi..

Tu cerita hari pertama sampai KELANTAN…




To be continued…..

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Monday, October 15, 2012

.:: apabila cikgu berkonvo ,, kalah murid pra


peace.. saya cikgu shuhada.. 
ce ambik gambar pasport jap





saya bersama cikgu fatin


bersama cikgu mar


kami berempat adalah cikgu pektikal kat SKTK


comel x kami??? 



kita berkonvoooooo !!!


hooooooreeeeeeyyyyyyyy !!!!!!!


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Friday, October 12, 2012

Sahabat2ku,...

Sahabat2ku,.....
Jangan biarkan dirimu diperbudakkan keinginan nafsu dunia 
kerana itu akan menyeksamu & mencampakkan dlm 'kehinaan'.

Bermuhasabahlah,...
Jika cinta dunia telah mengambil alih tempat dihatimu wahai Sahabatku, 
maka ia hanya akan membuatmu sengsara di 'sana'.....

Kuatkan hati,....
Puncak kebijaksanaan ialah takut kpd ALLAH.
 Sebaik baiknya yg tertanam dlm hati ialah keyakinan kepada 
ALLAH.

Paling penting,.....

Jangan gantungkan hidupmu pd manusia lain. 
Beranikan diri kerana tiada 'kalah' bg mereka yg berniat baik kerana ALLAH.

ALLAHUAKHBARRR!

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Thursday, October 11, 2012

.:: dah TAMAT ::..




Alhamdulillah,,
syukur ya ALLAH kerana telah mempermudahkan segala urusanKU
Engkau kabulkan doa-doaku
Engkau mendengar rintihan hatiKU 
Engkau segala-galanya bagiKU

Alhamdulillah..
hari ni, tamatlah ana di observe oleh pensyarah
nebes bila mula2 tengok muka lecturer kat muka pintu
tapi,, bila dh start ngajar...
semua tu automatik hilang..
nth macamana ana pn xtau gaya ana buat masa mengajar tadi...
lawak pn ada rasanya..
malu?? memang dah hilang kalau masa mengajar....
ni lah padahnya mengajar kanak-kanak..
hihihi
tapi alhamdulillah..
___________

tapiii..
tetiba rasa sedih plak
berakhirnya penilaian oleh pensyarah,,
maka tinggal seminggu jer lagi untuk kami berpraktikum
sayu hati setelah 4 bulan bersama mereka2 anak2 yang nakal..
cikgu2 yang sekepala...
:)
apa2 pn, ini lah pengalaman praktikum ana 
banyak ana timba pengalaman kat sini..
alhamdulillah..



*** MSA,, saya ada 1 sem jer lagi... :) 
**mak, ayah,abang2, kakak2,anak2 buah,, shuhada dah nak balik kampung.. syoknyaaaa..




‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Friday, October 5, 2012

Zina Ku Bermula Di Facebook





Ya Rabb, Inilah pengakuanku.
Aku berzina, terang-terangan dalam penglihatanMU….

Ya Allah…. Dadaku berdetak.
Tangan dan tubuhku menggeletar.
Menantikan pengadilan di hadapanMU.
Akhirnya malaikat itu datang.
Membawa catatan amalanku di dunia.
Dibukanya layar….
Ditampilkan seluruh aktiviti duniaku.
Apa yang dilihat, sangat membuatkanku menyesal….
Ya Rabb, kenapa mulutku tidak dapat berbicara?
“Aku dulu selalu melihat wajah tampan lelaki bukan muhrim!” Ku dengar mata berbicara lantang.
Lalu terlihat di layar, aku sedang menatap wajah-wajah tampan teman chatting, teman facebook, dan semua teman lelakiku.
Malunya aku, Rabb…
“Aku dulu selalu mendengar kalimat mesra dari seorang lelaki yang haram bagiku!” Kali ini telingaku bicara.
Ya, semasa di dunia aku hanya sibuk bergayut dengan kekasihku. Dia memanggil aku ‘sayang’, aku pun sama…
Rabb… Kenapa semua aktiviti aku penuh maksiat?
Kenapa kegiatanku hanya berkapel?
Kenapa hari-hariku hanya disibukkan dengan nafsu syahwat semata?
Layar itu masih memancarkan kegiatan harianku.
Yang paling sering muncul adalah wajah seorang lelaki, yang sampai sekarang belum pernah aku temui.
Walaupun sehingga ajalku menjemput,
Aku sedang bergayut telefon dengan dia dan bersayang-sayangan dengannya.
Lelaki itu..
wajahnya sungguh menarik hatiku.
Dialah salah satu teman facebook, laman itu yang paling terkenal dan rancak digunakan…
Komunikasi di facebook, berlanjutan ke sms, lalu telefon.
Sekadar mengingatkan untuk sarapan dan makan. Setelah itu, semakin intim hubungan kami.
Tengah malam selalu menjadi waktu paling menyenangkan bagi kami. “Sayang, aku mencintaimu…”
Ya Tuhan.. Sia-siakah hariku?
Tiap detik aku menghabiskan waktuku hanya untuk menghubungi dia.
Tiap minit aku hanya memikirkannya.
Bahkan pada waktu menghadapMU… aku tak mengalunkan ayat-ayatMU, apalah lagi qiamullail..
Rabbi… Malam itu dia menghubungiku. Malam kematianku.
Seperti biasa, dia menanyakan khabarku, bertanya tentang kuliahku, bertanya tentang keluargaku.
Dan hal yang selalu kami lakukan…
Dia memanggilku ‘sayang’ dan akupun demikian….
Aku sungguh menaruh hati padanya. Aku pun mencintai dia, seorang lelaki yang belum pernah aku temui.
Allah… Aku mengaku salah.
Aku berkapel dengannya, walaupun kami tak pernah bertemu.
Aku berzina! Lidahku berzina mengucap sayang padanya tanpa didasari ikatan pernikahan.
Telingaku berzina mendengarkan pujian sayang dan kalimat mesranya padaku. Mataku berzina melihat foto-fotonya. Hatiku berzina kerana selalu merindukannya.
Allah… Aku sudah menghadapMU, dalam su’ul khatimah.
Ku mohon, sedarkan lelaki itu Ya Allah.
Jangan biarkan dia mati dalam keadaan seperti itu. Sedarkan dia ya Rabb…
Facebook, semuanya bermula. Allah, aku berzina. Seberapapun kecil pun, aku sudah berzina.
Mataku, telingaku, lidahku, hatiku…..
Menitis air mata ini. Andai aku dapat kembali ke dunia lagi….
LIKE ✔ Jadikan Dia Jodohku Yang Terbaik ✔

x


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Wednesday, October 3, 2012

Diri dalam Debaran...

Bismillahirrahmanirrahim
huh... debaran... debaran.. debaran... debaran
bila la nak habis duhai DEBARAN
huhuhuhu...
debaran debaran debaran
hilanglah kamu wahai debaran

DUP  DAP  DUP  DAP
permudahkanlah urusan KU ini
Wahai Tuhanku yang SATU


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Wednesday, September 26, 2012

Alhamdulillah,, doa termakbul

Alhamdulillah..


mesti pembaca taw kan apa dia??
betol x??
hihihi..
kalau xtaw,, jom kita godek2 ke entry mengidam ni dulu...

hari ni,, ana dah dapat..
hrmm...
sungguh menyelerakan...
kami semua masak kat Pra sekolah...
pastu OPEN TABLE makan ramai2..
seronok + menyelerakan + sedap = alhamdulillah.
nasi putih + sambal mangga + budu + ulam raja + ikan masin goreng + kailan ikan masin + sup
tetiba teringat kat kampung...
kalau hari2 macam ni pun xper
boleh naik badan nih..

gambarnya mana??
xper lah,,, 
dah kenyang, gambar x diperlukan lagi..
hihihi...

* thanks my fren ( praktikum sama2 ), juga kak rina, kak matun, cikgu hairul, ustazah, ustaz sbb bawakkan pelam...
I LOVE U ALL 

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Saat Lafaz Sakinah – Far East





Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Chorus
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu


* mood apa ya?? nak kahwin??? hihihi

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Monday, September 24, 2012

.:: mengidam ::.

alhamdulillah..
hati rasa sedikit tenang...
hrmmm..
mesti yang terbacakan tajuk ni terpegun kan..
eh2,, dia dah mengandung ker??
mengidam semacam jer..
hihihi.... mengidam orang mengandung xpe
ni mengidam orang yang belom kahwin ni yang susah cikit..

""  Ya allah, jadikanlah aku redha dengan keputusannmu sehingga aku tidak suka meminta agar dipercepatkan apa yang engkau tunda, dan minta ditunda apa yang engkau percepatkan ""
( xada apa2 kaitan pun dengan entry )

ok... sedapnya kalau boleh makan nasi berlaukkan ulam
ulam2 berdaun..
waaa...
tambah plak cicah dengan budu..
hrmm..
tapi kat sini, mana la nak dapatkan semua
ulam2 yang segar2..
kalau kat umah ni,,, bila2 masa je boleh petik,, makan
nikmatnya dok kat kampung..
ni rasa nak balik terus ni...
sabar duhai hati,, just ada 3 minggu lagi untuk kamu tempuhi hari2 tanpa nasi
i'allah pasni balik kg,, makan la puas2 ya..

ana ni kalau nak makan something,,,, if x dapat...
sehingga tu lah ana xkan makan nasi dengan lauk lain
xlalu jadinya
ni lah bahayanya penyakit mcm ni..

jom kita menjamu mata dengan ulam2 ni...
meleleh air liur ni...
macam-macam ada..

kerabu pelam
budu
ulam2 berdaun
ulam2 berbuah

sedapnyaaaaaa
"TANPA BUDU SIAPALAH DIRIKU"


* kesian suami saya nanti dapat isteri macam ni.. tapi nasib baik lah dia ni pun sama jugak cam saya....:)
pandai kan Allah aturkan.. :)

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Saturday, September 22, 2012

Engkau maha mengerti


Bismillahirrahmanirrahim..
ya Allah, Engkau hadirkanlah ketenangan dalam diri hambaMu yang lemah ini
hari2ku sekarang adalah hari air mata
aku pun tidak mengerti kenapa ini terjadi
Engkau lahirkanlah sifar sabar 
Sucikanlah diriku dari segala prasangka buruk
zahirkanlah pada diriku ketenangan..
Engkau maha mengerti segala isi hati hambaMu


* moga ayah cepat sembuh
* berbaki 4 minggu lagi untuk anakmu pulang ke pangkuan

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Friday, September 21, 2012

detik-detik akhir


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
Alhamdulillah, syukur ke hadrat ILLAHI kerana masih diberi kesempatan untuk ana coretkan sedikit luahan hati ni..
kesian kat my bloggy yang cantik ni  xbersentuh.. untung la bukan rumah,, kalau rumah rasanya dah lama bersawang..
berhantu pn iyer jugak kot..
maafkan ana ya qurratul a'kyun....
ana sibuk sikit la...
biasa lah,, praktikal kan...
tapi pejam celik pejam celik,, dah masuk bulan terakhir dah ana berpraktikal.
ini bermakna,, nak habis daaaaaa...
yihaaaaaaaaaaaa
tapi... sedih juga sbb " terpaksa " tinggalkan anak2 pra yang nakal + xmakan saman tu
sbb dorang la ana hepi sampai sekarang
tapi...
hrmm..
huhuhuhu
sedih sangat33
( xada kaitan dgn pra )
knp??
nth la..
hati rasa sedih sangat2 sejak akhir2 ni
hanya Allah tempat ana mengadu segala2nya..
tiada seorang pun yang tahu isi hati ini..
semoga ana kembali macama ana yang dulu
tapi nth masanya bila
ana pun xtau

( doakan ya sahabat2 )

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Tuesday, September 11, 2012

SEMBANG-SEMBANG LEHA DAN SENAH


Leha : Ehhhh…. Anak siapa yang menangis dari tadi tu..?
Senah : Anak cikgu Peah.. Kenapa…?

Leha : Kesian budak tu, mak dia tak ada ke…?
Senah : Mak dia pergi sekolah, anak yang kecik tu suami dia la yang tengok-tengokkan...

Leha : Biar betull…. Malam-malam macam ni pun pergi sekolah jugak…?
Senah : Yea lah… anak orang lain nak exam dia pulak yang bertungkus lumus. Biasanya buat kelas tambahan la tuuuu…. Lepas tu sembahyang hajat pula untuk anak-anak muridnya.

Leha : Tapi cikgu balik awal kan….?
Senah : Balik awal? Isshh….. kalau cikgu balik awal, kenapa anak aku petang baru
balik…? Tak kan lah anak aku belajar dengan tukang kebun sekolah kot…?

Leha : Maksudnya cikgu pun balik lewat petang jugak la ehhhh…?
Senah : A’ahh… Si Joyah jiran aku yang mengasuh anak cikgu peah tu cakap.
Cikgu Peah awal pagi dah pergi sekolah, lewat petang baru balik. Ada aktiviti pulak kat sekolah pada belah petang. Masa datang ambik anaknya tu, Si Joyah cakap muka Cikgu Peah dah tak bermaya… Kesian tauu…. Balik rumah tanda buku budak-budak plak, time exam lagi teruk sebab kena tanda kertas exam budak.

Leha : Nasib baik aku bukan cikgu… kalau tak, ngamuk laki aku tu….
Senah : Alaaa…. Hari minggu pun bukan lekat di rumah, aku tengok dia di skolah juga. Ada saja program di sekolah tu… heerrrmm.. kadang2 anak aku sendiri pun tak ikut program tu… tak larat katanya nak ikut program kat skolah tu… penat katanya. Tertanya-tanya juga aku yang cikgu ni tak penat ke..?

Leha : Tapi…. Cikgu kan banyak cuti….. budak cuti sekolah.. cikgu pon cuti kan…
Senah : Si Joyah cakap kat aku… Masa cuti sekolah pun dia kena jaga anak cikgu Peah. Si Joyah cakap cikgu-cikgu kena datang jugak buat kelas tambahan untuk murid yang nak exam. Tak pun kena hadir pelbagai kursus…

Leha : Habis tuu… bila masa cikgu Peah dapat lepak macam kita ni…?
Senah : Alaaa…. Dia lepak ngan budak-budak kelas dia je la kot….. budak-budak tu dah macam anak dia dah… pada dia lah budak2 tu mengadu kalau ada masalah…

Leha : Kenapa ada orang cakap jadi Cikgu rileks jer…?
Senah: Alahai…. Kalau Cikgu tu rileks, kenapa ramai budak yang dapat Cemerlang? Budak-budak tu pandai sendiri ke? Haaa… anak engkau si Fatihah yang masuk Universiti tu….Engkau ke yang ajar dan tanda buku dia kat umah…..?

Leha: Hehehehe…. Mana sempat aku nak ngajar anak aku kat umah… Lagipun anak aku kan ramai, 4 orang… Pening nak melayan karenah diorang tu….
Senah : hahahhahaha……

Leha : Kenapa kau gelakkan aku….?
Senah : Engkau tu baru 4 orang anak dah tak larat nk layan… Cikgu Peah tu berpuluh-puluh anak dalam kelas dia, bukan takat pening, aku rasa dah hancur kepala dia kot…. Hehehehe…. Tapi… seramai mana pun dia masih lagi dapat layan budak-budak tu dengan baik …. Itu baru satu kelas.

Leha : Ehhhh… engkau cakap cikgu layan budak-budak dengan baik, habis tu… yang Si Dollah pergi mengamuk kat sekolah hari tu apa kes…?
Senah : Alaahhh…. Laki aku cakap, Si Dollah tu memang begitu. Cepat sangat naik angin. Dengar sangat cakap anak dia tu… manjakan anak tidak bertempat

Leha : Maksud engkau?
Senah : Pasal hari tu la… dia pergi marah2 cikgu cakap cikgu cubit anak dia. Anak aku cakap kalau cikgu rotan pon memang patut… anak dia nakal. Selalu ganggu kawan-kawan kat sekolah… pastu kurang ajar plak tu kat cikgu. nak jadi gangster agaknya anaknya tu… Macam mana nak suruh anak jadi baik, baru cubit mak ayah dah bising… ntah-ntah ayah ngan anak pun sama je…..

Leha : Susah jugak ehh jadi cikgu ni. Tengok aku ni.. balik kerja duduk kat rumah
dah boleh rileks.. kat tempat kerja pun tak ada tekanan… Fuhhh…. Untung aku dapat kerja bagus…
Senah : Macam mana engkau boleh dapat kerja bagus macam sekarang ni..?

Leha : Laaaa….. aku kan berpendidikan tinggi…. Kat sekolah dulu… aku kan selalu dapat result exam yang cemerlang…
Senah : Ohhhh…. Ingatkan engkau belajar kat rumah sorang-sorang.. rupanya engkau pun blaja kat sekolah jugak dulu yeaa….

Leha : Engkau ni… saje nak kenakan aku…...

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Wednesday, September 5, 2012

DO'A KETIKA HATIMU RAGU AKAN SESEORANG YANG ENGKAU CINTAI,,




YA ROBBI..
Jika Cinta ini kerana pandangan pertama,Janganlah Engkau memberi hamba kesempatan untuk pandangan selanjutnya.

YA ROBBI..
Jika Sayang ini kerana pertemuan pertama maka janganlah Engkau beri pertemuan selanjutnya.

YA ROBBI..
Jika getaran ini hanya kekaguman saat
pertama jumpa janganlah Engkau Beri
getaran di perjumpaan selanjutnya.

Ya ROBBI..
Jika Rasa ini Kerana nafsu semata kerana melihat apa yang ada padanya janganlah Engkau beri kesempatan untuk melihatnya dihari berikutnya.

Tapi
jika Rasa ini
Cinta ini
Getaran ini
Sayang ini
Kekaguman ini

KeranaMU

Maka Ijinkanlah Cinta ini berlabuh padanya yaitu dia yang memang namanyaTlahTertulis Di Lauhul Mahfudz.

Dia yang Memang Tlah Engkau takdirkan
untuk menjadi pelengkap kekurangan hamba.

YA ROBBI
Tiada cinta yang indah selain Cinta KeranaMU..
Semoga Allah menghindarkan diri kita dari cinta Sesaat....Aamiin..

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Thursday, June 14, 2012

last semester b4 praktikum



Masa kian berlalu
pejam celik, pejam celik,, auu.. hrni last paper utk sem 6..
xsangka dh 3 tahun menuntut di bumi UPSI
hanya tinggal 1 tahun 2 sem lagi

tapi sedihnya bila habis je exam
xdapat cuti lama pun untuk bergembira, 
melepaskan rindu keluarga
sbb dah kena pergi praktikum
berdebar hati nak mulakan status CIKGU,
walaupun sebelum ni berpengalaman menjadi guru selama 4 bulan,,
tp yang ni perasaanya lain cikit
yala kaannn.... budak2 bandar lain cikit.. dhla kna ngajor kok 'luau'..
hrmmm..
menantikan saat berpuasa..
dh dapat bayangkan mcmana berpuasa tanpa keluargaa
huhuhuhu
lepas tu berhari raya...
huhuhuhuhu
nth sempat ke x nak wt kuih ni
( jauhnya pikir )
nak bg mak mertua lg..
opsss...
hihhihihi
debor weh..
campur blake daaaaahhh
Ya Allah,, semoga Allah tabahkan hati ini melayan lumrah duniawi
n semoga Allah tetap anugerahkan kekuatan kepada hambaMU ini..
Amiin Ya Rabbal 'alamiin...

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

redha dengan ketentuanNYA





aku hamba yang lemah
aku hamba yang hina
selalu membuatkan insan lain terseksa
iyaa...
terseksa oleh perbuatanku 
oleh perlakuanku
baru ku sedari
bahawa selama ini
aku hanyalah pengganggu dalam hidup mereka
aku sedar
dan
terus aku mengundur diri
semoga mereka sentiasa bahagia
bersama....
semoga dengan kehilanganku ini
menjanjikan mereka lebih bahagia
semoga ikatan yang telah mereka bina
kukuh sehingga akhirnya
tapi, adakah kalian mengerti
bahawa diri ini 
sentiasa menangisi
siang dan malam
dalam sujudMU ya Rabbi
memohon hidayahMU 
semoga persahabatan ini
tetap utuh sehingga ke syurgawi
tapi 
itulah dinamakan ujian hidup
sehinggakan menegurku walaupun sedikit
tidak sudi
Ya Allah, apalah dosa hambaMu
ku cuba untuk melupai
segala2nya yang telah terjadi
walaupun kadang2 bersama mereka, luarannya happy
tapi, hati ini, siapa yang tahu
hanya diri ini yang mengerti..

doaku semoga mereka sentiasa dibawah lembayung rahmatMU Ya Rabbi
setiap saat, setiap detik, ku berdoa untuk mereka
doakan kebahagiaan orang, akan menenangkan hati kita sendiri
ya...benar sekali

sekarang, aku ambil keputusan,
mahukan diri ini
bersendiri
aku yakin,
Engkau sentiasa disampingku
juga 'dia' yang sentiasa menemaniku
yang akan bersatu
dalam jangkaan waktu
.................
memberi semangat untukku
tak lupa juga, keluargaku yang tercinta
Amiin


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Monday, June 11, 2012

selamat hari lahir











‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Thursday, June 7, 2012

jagai mereka untukku





Pertemuan telah ditakdirkan
Antara kita tidak pernah dirancangkan
Manalah takdir hendak dilawan
Semuanya ketentuan Tuhan
Wahai sahabat sematkan semua kenangan
Yang telah bersama-sama  kita lalui
Suka dan duka memburu impian
Moga teguhnya ikatan ini
Sahabat yang amat ku kasihi
Susah senang kau disampingku
Kehadiran dikau disisi
Mengubat sepi dihatiku
Wahai sahabat sematkan semua kenangan
Yang telah bersama-sama kita lalui
Suka dan duka memburu impian
Moga teguhnya ikatan ini
Sahabat yang amat ku cintai
Susah senang kau disampingku
Kehadiran dikau dimata
Namun kau tetap dihatiku
Oooohooooo
Sahabat bertuahnya ku rasa
Mendapat teman sepertimu
Membimbing menasihatiku
Hanya satu dalam beribu
Oooooohoooooooo
Sahabat yang amat ku cintai
Susah senang kau disampingku
Walau kini  hilang dimata
Namun kau tetap dihatiku
Namun kini hanyalah tinggal kenangan
Pertemuan kita dilaman perpisahan
Kemesraan memekar diakhir perkenalan
Sayu menitiskan air mataku

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´