Sunday, March 27, 2011

Di uji dan terus Di uji....

Awal kalam, Bismillahirrahmanirrahim..
seperti biasa, ana hanya ingin kongsikan perasaan ana yang terbuku di hati..
terpulanglah kepada semua untuk menilainya..

tidak ada seorang pun hamba Allah yang tidak pernah di uji..
berat ataupun ringan, bergantung kepadaNYA..
mungkin ianya berperingkat2..

YA ALLAH, KURNIAKANLAH KEPADA HAMBAMU INI TAHAP KESABARAN YANG TINGGI... 

Satu kes ana nukulkan apabila ana telah menjadi mangsa fitnah kepada rakan ana sendiri..
FITNAH?? ya,,, fitnah..berat x fitnah tu??
cuma disini ana hanya nak tegaskan bahawa " Bukan saya yang menyebarkan cerita itu kepada semua orang, tetapi tanyalah dia sendiri... dia lebih tahu ( itupun sekiranya dia jujur )

YA ALLAH, KURNIAKANLAH KEPADA HAMBAMU INI TAHAP KESABARAN YANG TINGGI... 

Kadang-kadang, apa yang kita berikan kepada orang lain dengan penuh keikhlasan,
akhirnya akan pudar sifat itu..
knp ya???
kerana disebabkan oleh perilaku individu tersebut yang langsung tidak pandai untuk menghargai..
" blh x tolong jaga harta orang lain macam kita jaga harta kita sendiri?? 
nescaya kita akan tahu erti menyayangi n menghargai..

YA ALLAH, KURNIAKANLAH KEPADA HAMBAMU INI TAHAP KESABARAN YANG TINGGI... 

ini adalah yang paling berat ana rasakannya, kerana ia berkaitan dengan erti sebuah persahabatan..
dah berkali-kali ana ingatkan supaya mengkhabarkan kepada ana sekiranya nk pergi..
sampaikan hari jumaat pn ana masih lagi mengingatkan..
bukannya ana nak pesan or kirim something, tetapi ana juz nak minta sedikit pertolongan
kalau ana sendiri ada, ana xkan minta pertolongan orang lain..
apa yang boleh ana lakukan sendiri, akan ana cuba usahakannya..
ini pun disebabkan oleh dah beberapa minggu ana tangguhkan..
knp??
sbb xnak menyusahkan orang lain...
tetapi saat2ini mereka dh memerlukan..
 kalau masa kuliah, ( hari biasa ofice hour )
tapi ana ada kelas..
bas untuk ke sana kurang,,
ana xnak susahkan C'leyh untuk jd driver ana.. 
banyak dh c'leyh tolong ana.. terhutang budi sangat2 kt dia..
itu bukannya sikap ana hidup nak bergantung dengan orang lain...
n then, tadi,, bila ana tanya kembali...
kalian p x??
pergi..
naper xbgtau??
entah( sambil jungkit bahu)

YA ALLAH, KURNIAKANLAH KEPADA HAMBAMU INI TAHAP KESABARAN YANG TINGGI... 

tetiba jer air mata bertakung....ya Allah,, sabar shuhada,, sabar shuhada...
"Sesungguhnya Allah bersama2 orang yang sabar" ..
xpa lah kalian, kalau kalian rasa memang ana ni menyusahkan,,.. it's ok...

kepada AMU.. ana akan cuba usahakan sendiri dengan ke sana sendiri..
ana akan cuba ambik waktu lapang... if bas xder.. prebek kn ada.. apa susah..
sebenarnya bahaya ke sana sorang2, macam2 ragam orang ada... 
tp kna hilangkan rasa takut tu.... ( taekwondo kan ada )
 k.. ana xnak sedih2... hidup kena ceria... bersyukur dengan apa yang ada...
thanks to my ****... slalu jd pendengar setia.. hi3... tapi.. awak dh nak pergi...huhuhu

p/s : beribu kemaafan ana pohon sekiranya ada yang terasa...
ukhwah fillah abadan abada..
thanks k.nana cz tepuk blakang ana dr mengeluh lagi...
( xelok mengeluh kan )
lov u oll

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

1 comment:

suraiya sofia said...

bakpo ni?? nk g mane??