Monday, October 31, 2011

..:: Lamaran-NYA Ku Terima ::..




Hati tertanya. Terpatri kah sudah sebuah ikatan ?
Hati berkata. Jalinan perhubungan juga perjanjian.
Jiwa dan minda lalu berbicara...

Apa makna itu semua ?
Faham kah diri yang sering alpa ?
Masakan lupa sudah menerpa ?
Atau hati dibelenggu dosa ?

Hingga tiada daya untuk merasa.
Tak mampu juga ingat semula.

Bukankah dicipta aku untukNya ?
LamaranNya dalam rahim bonda
Pinangan Dia yang aku terima.
Lalu, lahirlah aku ke dunia.

Punya amanah dari-Nya.
Sebagai Da’ie juga  
Khalifah agama mulia
Harus terlaksana
Sesekali jangan di lupa
Bahawa dunia ini hanya
Permainan dan tipu daya

Ya... lamaranNya telah ku terima !!!


"Tidak Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu."
(ad-Dzariyat: 56)

“Dan ingatlah ,ketika tuhanmu mengeluarkan keterunan anak adam dari sulbi mereka dan Allah mengambil kesaksian terhadap jiwa mereka. Dan (ingatlah), ketika Tuhanmu mengeluarkan keturunan anak-anak Adam dari sulbi mereka dan Allah mengambil kesaksian terhadap jiwa mereka (seraya berfirman): "Bukankah Aku ini Tuhanmu?" Mereka menjawab: "Betul (Engkau Tuhan kami), kami menjadi saksi." (Kami lakukan yang demikian itu) agar di hari kiamat kamu tidak mengatakan: "Sesungguhnya kami (bani Adam) adalah orang-orang yang lengah terhadap ini (keesaan Tuhan)"

( Al A’raf : 172)


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Sunday, October 30, 2011

”25 Things Random Giveaway by Penmerah.com”




join3.. jangan x join... hihihi..
macam nak menjual kat pasar plak..
hadiah2nya sangatlah lumayan.. 
alhamdulillah..
tarikh tutup??
 21/10-10/11/11

nak tag...


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

"1ST GIVEAWAY MR BAIZ ~ RM300 untuk di Menangi!!!"




jom pakat join....
esoknya tarikh tutup.. masih sempat agy...
:)


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

__dahsampaipuuuuuuuunnnnnnnnn___




alhamdulillah..
iniadalahentrykhas

1st of all.. thanks kpd ummi cz pilih 'AQ sbg yang bertuah..
hik4..
semalam.. bila balik dari bercuti selama 5 hari di kg, 
sesampai di rumah sewa, terlihat satu sampul surat...
tersentap...
sampul yang bertulis tangan..
tulisannya alahai.. cantiiikkkk
tapiiiiii__.
saper yang rajin antar surat ni...
xsabar untuk membukanya...




buka jer surat tu...
aik.. ada kad plak....
cantik kadnya....
buatan sendiri jugak..
aiiii.. 'AQ ni pantang kad2 buat sendiri..
suka sangat3..
tapi..
saper plak antar kad bufday ni..
xder plak tulisan hepi bufday
rasanya bufday dah lama ni...
hrmm.. xper lah... buka jerr..


oooooooooo......
baru ana ingat...
terharu sangat4....
cantik angry bird nya..
thanks yer...



sekalung terima kasih ana ucapkan... 
:) 
terima kasih daun keladi.. 
lain kali boleh bagi lagi..
:) 


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Saturday, October 29, 2011



seorang wanita yg berani meletakkan in a relationship with kekasih bukan mahramnya itu...ia sedikit sebanyak telah hilang sifat malu dan segan dalam dirinya sebagai seorang muslimah...kerana ia seolah-olah seperti memberitahu kepada umum bahawa dia sekarang sedang bergelumang, bergomol dan bercouple dgn kekasihnya...seperti istiharkan kemaksiatan...tahukah anda bahawa meletakkan in a relationship with kekasih bkn mahram boleh menimbulkan fitnah??? dan apabila timbulnya fitnah boleh mendatangkan dosa??? akhir zaman ini ramai manusia yang berbangga dgn maksiat yang dilakukan oleh diri mereka sendiri...

Tahukah anda bahawa,sedangkan dalam pertunangan Nabi SAW sendiri ada mengingatkan kepada kita supaya sebaik-baiknya merahsiakan pertunangan...inikan pula perhubungan couple yang jelas haram...tetapi nak tunjuk juga kepada umum yang diri itu sudah berstatus couple!!!...kalau status pertunangan tak mengapa la juga, tetapi itu pun Nabi s.a.w menyuruh sebaik-baiknya merahsiakan pertunangan sebagaimana Sabda Nabi s.a.w:

“Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan” (Hadith riwayat Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu, dan disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa’ al-Ghalil)


oleh itu janganlah berbangga dgn status in a relationship with kekasih bukan mahram anda itu kerana yang anda akan dapat adalah dosa yang sia-sia sahaja...nak selamat dan elak diri difitnah...halalkan segera perhubungan anda itu supaya tidak berlaku lagi fitnah, dosa dan maksiat...

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

cuti yang bermakna





alhamdulillah..
__bismillahirrahmanirrahim__
29/10/11- bertolak balik ke tanjung malim.
benarnya xmau balik lagi, sedap dk kapung, tapi terpaksa sbb tiket hari lain dah abiiiisssss..
sob sob sob.. harini lah yang paling last..
xper2.. weekend ni balik plak.. hi3..
sepanjang 4 hari berada di rumah.. everyday full ngan aktiviti..
g najok sedara mara untk dtg kenduri,
tolong2 abang kemas2 umahnya..
macam2 lah



ni lah rupanya umah abang- yang baru nak rasmi ni.(raya ke 2).
dk cat x siap agy...


ni saper?? driver setia mek ayah n kak...
kemana2 saja
pasar.... umah sdara mara...


ni plak saper??
salah satu umah sdara... 
budak ni bahasakan dirinya adik...
"kak2, kak dk mana?? nkg umah kak bleh?? cepat kak biar adik ambik gamba"


xder kerja.. sambil2 dengar kuliah jumaat kt masjid kt umah, sempat agy "kenatkan" anak sdara..
hik4


ala baby ni.. naper putih sangat3...
nurun sapo la putih melepak ni
nak cubit3 jer..


(upload pic2 ni nk kna marah nih.. hik4)




‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Wednesday, October 26, 2011

___nak tolong ana x??___


alahaiii..



saya paling suka baju yang sulam orange ( tp kalau bleh nak sulamnya warna hijau )


warna pink pun cantik... tp dia xnak pakai pink.. :(

cantiik


cantik jugak.

p/s : suma cantik2 ni.. macamana??? ,,. kalau bleh nak warna putih + hijau , pink n purple/ biru laut.. 3 pasang cukup r kan4..

banyak agy ada... jom ke butik pengantin AZ  
:)


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Monday, October 24, 2011

Fananya Cinta


Kini telah berakhir sebuah kitab
Hanya menanti penutup hijab
Kini engkau dustai sebuah kitab
Untuk nafsu yang terperangkap dihijab... 
Berkat Muhammad sudah diketahuan
Namun banyak mulut menjadi dombaan
Banyak kebaikan sudah ketahuan
Subahat zina dan syaitan jua menjadi pujaan...

Tanda bermulanya hari pembalasan
Anak dikandungan gugur tiada ketahuan
Tanda bermulanya hari pembalasan
Anak berzina di puja tanpa sempadan...

Engkau dustai sebuah janji
Kerana takut miskin melandai
Engkau subahati lunaskan janji
Untuk khuatiri kelaparan zina yang dijanji...

Bila sudah dipilih sahabat zina
engkau dihiasi pujian ina
Bila engkau memilih sahabat zina
Syaitan bersuka engkau sahabat ina...

Satu jalan telah termaktuk
Zina bukan lagi terkutuk
Satu jalan sudah tertutuk
Zina sudah lagi tidak tertutup...

Seraut cahaya sudah kelam
Tanda cukupnya syiar Islam
Siang sudah disangka malam
Itu tandanya jiwamu semakin kelam...

Mata berzina memandang yang haram
Tangan berzina menyentuh yang haram
Apakah sudah tidak tertahan
Menanti ia menjadi bara di neraka jahanam...
 
Lidah melafazkan ungkapan cinta
Sedang ia berbau dosa nista
Masih disambut dengan noda
Cukup hisab terhukumlah ia...



Nafsu dilempias pada yang haram
Belum halal sudah ditangan
Atas godaan perempuan syaitan
Moga dikau cepat kembali ke pangkal jalan....


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

kini kembali_____


bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

lamanya ana menyepi..
lamanya x menulis dalam blog ni..
knp yer???
hari2 ana buka n blogwalking
tp x update entry jer..
hrmmm..
ada la tu sbb2 nya kaann..
harini pn ana sbnrnya xder apa nk sory mory,...
cuma just nak cerita la cikit...
nak gitau benda ni cikit..
nak tau x??
nak???
xnak??
ikut lah apa2 pn.. nk gtau jugak..

sebenarnya...
.


.
.
.
.
.
.
.
 ana nak kahwiiin..
opocot.. 
ana nak balik kampung harini..
malam ni naik  bas... waaaa
seronok xterkata ni..
hi3..
cuti ap?
deepavali laa..:)
balik cuti depavali seminggu..
pastu datang upsi balik seminggu n balik plak lepas tu seminggu..
RAYA HAJI...
dekat ker umahnya??
xtau3.. 
TANJUNG MALIM - PERAK..
dekat jer... 7 jam jer...
( naik lenguh badan dk atas bas )

balik ni, banyak plan yang ada kat kepala ni..
hi3..
tunggu laksanakan jer...

maaf kawan2 yer... meninggaklan kalian di sini ( bg y x balik la)
nanti ana bawakkan ole2 erk ( ayat memujuk )
i'allah..
doakan ana selamat tiba n kembali..

selamat tinggal  ta,man bahtera, selamat tinggal upsi, selamat tinggal assigment2.. hik4 ( banyak cantik )

checklist : 
* tiket   ............done   
* call prebet............done
* kemas2 barang.............done           


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

Tuesday, October 18, 2011

Aku Merinduimu


Album : Album Mini Motivasi Devotees
Munsyid : Devotees
http://liriknasyid.com


Tidak dapat kugambarkan
Rindu yang lahir dari hati ini
hanya yang mampu tuk kulafazkan
Aku Merinduimu

Terasa amat jauh diri ini
Kerna kau tiada disisi
Bergenang air mataku
bila terkenangkan wajahmu

Ayah ibu
Dari jauh kupohon restu
Doamu titian kejayaanku
Nasihat darimu kuingat selalu
Tersemat di kalbu

Oh Tuhan
Berkatilah ku dalam mencari ilmu
Dengan RedhaMu
Moga kujejaki tempat yang dituju


rindu my family.... mek, ayah, abang2, kakak2, anak2 saudara,- shuhada terlalu merindui kalian.. doakan shuhada sentiasa di rahmati oleh Allah..

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

hari-hari

assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..
alhamdulillah..
( al-fatihah )
syukur sangat3.. 
nk criter harini -18/10/11 
lepas kelas pg2 td, terus kejar bas utk ke pekan..
nk wtper??
bli tiket balik kg laaaa..
harini nasib baik tiket balik kg cuti dpvli ada agy..
fuh... nangis la kalau tiketnya habis.. hu4..
tapi sedih jugak sbb tiket datang cini balik tu terawal cikit..
knp??
sbb suma dh full.. huhuhu..
sob sob sob..
( walhal raya haji balik plak)..
never mind
pas bli tiket,, jalan2 pasar kejap.. 
beli2 apa yang patut untuk dimasak...
sbb peti kat umah sewa ni dh mul kosong..
bli santan skali..
nak wtper??
ada r... utk esok..


hari2 kena masak..
lumrah hidup rumah sewa...
hi3..
practice etep..
masak apa hrni??
ce teka.. ce teka..
harini ana just masak sup sayur n ikan cencaru sumbat aje..
alhamdulillah...
:) :) :)

p/s : lambatnya awak nak balik erk... xper3.. ngaji luh des...stahun agy ada tuuu... bittaufiq wannajah ya akhi..


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´