Wednesday, March 21, 2012

kerja, demam, makan





alhamdulillah..
syukur ya Allah, masih memberi kesihatan buat hambaMU
setelah seminggu bergelumang dengan demam teruk.
alhamdulillah.
semua itu ana anggap sebagai satu dugaan yang paling kecil yang Engkau berikan
ana tahu, Engkau x akan memberi ujian yang x boleh hambanya tempuhi
layan nasyid jap..
~UJIAN ADALAH, TARBIYAH DARI ALLAH~


 sbb apa anti demam??
ana ni pantang perubahan cuaca..
skarang kn cuacanya xmenentu..
kejap panas terik..kejap hujan...
haaaaaaaaaaaaaa...
tu lah menyebabkan kepala ni mula pusing2...
badan panas, tekak kering2...
lemah x bermaya..
2 kali kot p klinik... bru lah ok..
( tu pun setelah dipaksa oleh puan ummi-siap ugut2 lagi )
alhamdulillah
( demam mula merebak after 2 hari jaga gerai.. he4...penat tp best ... )
mcmana la nkg oversea nanti kan ??
kesian la kat incik S nanti..
hik8

 sepanjang kedemamam tu, memang kat umah ni xmerasa lah nak makan apa2..
semua benda yang masuk mulut mempunyai rasa yang sama..- PAHIT-

after seminggu. rasa dh mkin kuat...
sooo...adalaa kawan nak makan benda alah ni..
(mcm2 ye nk mkn... layan jer.. ada bahan kita buat la kann)
kenal dop?
kuih "cek mek molek "
best jgk wat2 kuih ni ( mmg suka sgt3)

ce try cuba datin2 tgk gmbr kt bwh ni
apa yang berlainan untie2, puan2, datin2 sekalian??
xder yang pelik??
ish5..
ni laaaaa..
ce tengok warnanya tuuuu..
tgk betul8..warna apa tu???
ungu kaaaaaannnnnn
haaaaaaaa....
cantik dop??
ana xpernah sbnrnya wt kuih ni guna keledek ungu....( slalunya kuning )
so kt kedai tu ada yang ungu jer... ana beli jelaaah
xsangka plak jadi warna ni... tp cantiiiikkk.... sama jer rasanya..

19/03/12
sempena bufday incik S

ni gmbr doh yang tllh siap..cantik jer warnanya kaan..

ni lah rupa cek mek kami..
kecik2 molek jer....
tu putih2 tu letak gandum cikit... xnak bagi melekat





tadaaa.... dah masak.. leh makan dh...
bismillahirrahmanirrahim..
nyum3.. sedapnya..
alhamdulillah..


* nk buat trifle pulak..
slamat menadah mulut anda ya kawan2....:)

*incik S, selamat hari lahir..walaupun incik sendiri x ingat tarikh nya..

Kini aku semakin mengerti, 'JARAK' ini bukan untuk menghukumku. Tetapi 'JARAK' ini untuk menjaga aku dan dia. Dengan 'JARAK' ini aku dan dia berjanji untuk berubah menjadi yang lebih baik. Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk memperbaiki cinta kepada Illahi.Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk mencintai Pencipta kami lebih dari segalanya. Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk mendalami Islam hingga ke akar umbi. Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan lebih bersedia untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai...

~JARAK MENJAGA AKU DAN DIA , SUJUD MENJADI PERANTARAAN CINTA DAN RINDU BUAT DIA~ 


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´