Monday, November 1, 2010

2 hari menyepi...

rindunya kt blog aku ni.. setelah 2 hari x membukanya.. bukannya malas nk  bukak, tp musim2 ujan ni line xok cikit.. sbb tu jd malas.. pastu suasana plak sejuuuk... adooii nafsu tidor makin la kuat.. huhuhu... tp stakat rutin harian tu still buat r.. ( kalau nk wt calon menantu dh bleh kot ..) hrni awal lg masuk dapur.. ayah nk makan gulai kijang ( abg wt balik dr gua musang pas tgk suasana kaw mengundi).. aku jz kna mesin kelapa (ambik santan ) sediakan alat2an jer.. yang len suma mak aku buat.. hi3... anak bertuah kn.. xper.. sesekali makan masakan mak.. rindu gak kaaan. lgpun ptg ni ajak abang n family dia mai makan kt umah ( sambil2 abg ngajar (kuliah magrib)  kt masjid kitorang ).. bestnya makan ramai2.. tp slalu jer berkumpul makan ramai2. tp slalunya hr jumaat la kitorg berkumpul.. hrmmm..
tinggal 2 hr lg kitorang nkp bemusafir ke gua musang.. nk bermalam disana.. nk tgk suasana org mengundi kt sana.. konon2nya, calon PAS ( dr zulkifli ) tu adalah pak saudara kakak ipar.. hihihi.. mmg KUAT r family kitorg ni bab2 politik ni.. nk menjadi wakil rakyat pn boleh..best tau bila berpolitik ni.. terasa r kepuasannya.. hikhikhik..skarng aku umur 22, hrmm,, dh daftar mengundi nih.. bila la nk mengundi nih.. xsabarnya... semalam lepas tgk bola ngn mak n ayah.. 1st time kami tgk bola.. hi3.. nth smangat dr mana tetiba nk tgk bola.. tup2.. menang,, itulah hadiah utk sultan kelantan baru yang berjiwa ulama'. ALLAHU AKBAR.ops ada 1 agy.. 2,3 hr lepas ada spupu antar mesej kt aku " shuhada, ada kenal x org bakong y tinggal dalam kandang lembu 12 beranak?? masuk dalam harian metro. " terkejut gak aku mula2nya, xpernah dgr agy..betol ka?? stau aku xdak la miskin sampai tinggal dalam kandang lembu.. so, untuk kepastian, tanya lah mak n kakak.." astaghfirullah, mana ada, xdek puun ,, sajer "DIA" jer tu nk buat g2,, kelantan kaaaaaann,,orang "kelantan" kan miskiin.... tp stau aku,, miskin2 org klantan pn, harta banyak,, tp xper miskin harta, asalkan amalannya.. insyaallah,, itu yang di bawa ke syurga nanti.. insyaallah.., mak sndiri tgk yang dia bknnya tinggl lm kandang lembu, tp dia jz ambil gambar kt kandang lembu.. hrmmmm,,( mak n kakak jawab ) nampak sangat.. kalau korang bleh faham... ( balaghah sikit ni ).semoga Kelantan terus kekal berada di bawah bumbung ulama'.kami rakyat kelantan lebih selesa dengan keadaan sebegini..insyaallah.. amiin


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

No comments: