Thursday, June 7, 2012

.:: hari-hari dilalui dengan tabah






Ya Allah, kurniakanlah aku kesabaran dalam menempuhi dugaan ini
Engkau lahirkanlah sifat penyabar dalam diriku
aku tahu, aku adalah hambaMU yang paling lemah
saat-saat aku amat memerlukan mereka
pelbagai dugaan yang datang
tanpa aku pinta
yang aku tidak mampu untuk menempuhnya sendirian
Ya Allah
aku penat
penat 
penat dengan permainan ini
dikala aku sendirian, aku merindui mereka
tetapi dikala berhadapan dengan mereka
pelbagai perasaan yang datang
aku tak tahu mengapa ianya terjadi sebegini
untuk mengelakkan sesuatu yang buruk berlaku
aku gagahkan diri untuk undur diri
dari kelompok mereka
biarlah aku sendirian
bersendiri dari manusia
bukan bermakna aku bencikan mereka
maafkan aku wahai sahabat
aku tahu
aku takkan sendirian
kerana aku ada ENGKAU yang maha mendengar segala rintihan hambaMU
ampunkanlah hambamu ini
hanya kepadaMU aku berharap
Engkaulah segala2nya
pegangan hidupku
aku bahagia begini
daripada berkelompok yang mungkin akan menyakitkan hati kalian
ampunkanlah segala salah silap sahabatmu ini
semoga ianya kekal di hati, walaupun secara zahirnya amat memedihkan.
aku ingin kembali kepada diriku yang dulu
ya
diriku yang dulu
yang sentiasa redha dengan setiap apa yang datang
yang mampu tersenyum dikala ada insan lain yang memusuhiku
doaku moga kalian sentiasa bahagia selalu

* mood exam - tumpukan pada pelajaran cik Shuhada
* luahan perasaan insan bernama sahabat
* tiada kaitan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia ( rekaan semata2 )


‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

No comments: