Tuesday, February 8, 2011

Inilah kami..

awal kalam,, bismillahirrahmanirrahim..

sebenarnya xtau apa nk coretkan disini..
suma ana nk kongsikan sedikit cerita mengenai GGM..
sblm tu,, ana panjatkan kesyukuran kehadrat illahi kerana telah menganugerahkan ilham ( bkn 'yg' ni erk- kredit to tok da ) serta umur untuk terus bernafas di bumi milikNYA..
semoga kita lebih mensyukuri nikmatNYA

Ana terasa lega + syukur apabila mendengar khabar mengatakan pelajar MESIR dibawa pulang..
knp ya??
disana terdapat kawan2, anak saudara, sepupu, sahabat seagama serta ABANG ana.. hi8..
semoga dengan ujian itu, bertambahlah amalan2 nanti..

berbalik kepada tujuan asal...
asigment belom sentuh, tapi jari jemari dah mula berlari2 di papan keyboard my lappy..
utk apa??? update blog la...
hi33..
dalam GGM ni, orang yang paling awal sampai kolej adalah nek mar dan tok da.. begitu semangat mereka datang kolej..
ish3.. mungkin rindu nk jumpa kami kot.. hi3..
lepas tu mama mox sampai.. ana dan makde su sampai kemudian setelah mengharungi 
segala halangan2 sebelum menaiki bas..
k.nana dan su bihah, datang dr terengganu ( tp xbawak kepok pun ) telah mengharungi jem ( sedap jugak )... mereka sampai lewat...untie fatin pun sama,, makan jem ( perisa apa xtau ) yang sedap sengoti....

setelah smua berada di kolej....
apa lagi kami ni.. rindu nk jumpa katakan...
wt planning nk makan2.. ( apa2 plnning GGM mesti ada perkataan MAKAN,, kalau xder,, xSAH )
rumah yang menjadi mangsa adalah rumah k.nana... 
kami kalau nk berkumpul mesti selepas tunaikan kewajipan..
giler2 GGM pun, kewajipan, insyaALLAH didahulukan..
org terengganu bawak kek coklat... coklatnya,.. fuh.. punyalah meleleh2..
sampaikan mama buat kepok lekor salut coklat n ciku salut coklat .. hi9..
nk tau mcmana rasanya,, tanyalah mama...


org MELAKA (nek MAR ) bawak kepok lekor dr terengganu....
ana plak bawak buah ciku fresh dr ladang kt KG ( dr.SUPP suka ni kalau ada tanaman banyak2 )



kami minum teh o buatan BIHAH n K.NANA (knp 2 org??? sbb 2 jug.. dasat5 )

 ( X2 )

kami kumpul2, tetapi, sedih bangat bila 2 orang xdapat join..
nk tau sbb ap????
MALAS nk salin baju n nak turun tangga...
adooooiii.. biasa lah.. kolej lain,, xper lah..
lagipun mereka x brapa sihat..
ramai dr AJK GGM xberapa sihat termasuklah ana..( SYAFAKILLAH )
makan ubat ya semuanya.. hi3...

habis kami makan2.. biasalah, tanggungjawab xpernah lupa...
bincang esemen ( semangat tuu )
sambil2 tu macam2 tajuk n cerita yang GGM rekakan.. 
ada cerita benar, rekaan, serius, gurauan, macam2...
sehelai ulat dan seekor daun pun ada...( untie r ni )
terkekek2 ketawa.. sakit perut2..

lps tu, masing2 dh melalut,, mata dh merah.. GGM dh mengantuk...
sambung esok.. hi3..

to be continue....

p/s : takziah utk salah seorang ahli GGM cz telah kehilangan gelangnya..
peringatan utk yang lain,, hati2 tau. musuh ada dimana2...

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

2 comments:

suraiya sofia said...

xbaik la post cni..dh la xsimpan buah ciku..sob3

'Ainun Qalbi said...

nk ka??ada agy..mai r umh