Thursday, October 28, 2010

hello hello hello

dr semalam memikirkan siapakah yang bakal menjemputku di stesen bas kt kota bharu nanti setelah aku sampai esk pagi.. hu3.. penat memikirkan n dari semalam asyik menalifon n talifonku asyik berbunyi... malam ni jam 10.30 pagi, aku bersama rakan2 akan berangkat ke kampung halaman.. fuh.. xsabar2 ni.. memang barang dh lama tersimpan kemas di dalam beg balik kg ku.. hi3... tp sebelum itu, aku nk kongsi sedikit antara perbualan ku untuk menyelesaikan masalahku sendiri bersama familyku dalam menentukan siapakah yang akan menjemputku nanti.,.. mmg klu nk naik bas "SKMK" mmg mak ayh x bg r.. apatah lg TAXI.. nth la.. aku bkn lah manja sangat, tp,, nthla,, tp best gak ank bongsu ni... semua boleh.. heppy la bila bersama family...


 kisahnya bermula begini,,

khamis, jam 9.00 malam ,,
aku: assalammu'alaikum mak,,sihat x?? ........................................... 
mak: wa'alaikumussalam wbr.. bila naik bas?? ayah dk ingat hr2 dh tu bila lah ank bongsunya nk sampai ni      ( rindu benar ayahku ni, jarang dia gni ) saper y akan ambik kt bus stop??
aku : nth, abg lin kot (abg aku y slalunya akan menjemputku kt bus stop) .. tp oreh x bgtau agy ni..nnti nk sampai    gtau lah
mak: eh, kalau x silap, abg lin cakap dia kna p bukit kluang.. ada program sek dia.. try la konfrm balik..
aku : ok,, nnti org call..
sesaat selepas tu..
aku : assalamualaikum abg lin..................................oreh nk balik kg ni.. nek bas mlm ni,, myb sampai esk pg.. blh x p ambik??
abg lin: wasalam wbr............hrmm,,, abg kna p bkit kluang ler.. ada program sek.. try tnya org lain..
aku : (nada sedih) ok.. nanti org tepon..

sesaaat lepas itu..
aku :mak, abg lin x leh p ambik.. hu3.. nk suh saper p ambik??
mak : hrmm,, abg zie r ( abg ipar yang dk sebelah umh),, try tanya dia.tp abg zie keja pagi jumaat tu kul 8.. kul brp jangka sampai??
aku: xtau agy.. sbb tauke bas xmesej agy bertolak kul brp.. xpa lah.. nnti esk2 org tepon ah..

keesokannya..(hrni lah).. jam 11.30 pagi
selepas tauke bas menghantar mesej memaklumkan bahawa bas kami akn bertolak jam 10.30 dr kuo,, so aku pn menghitung waktu perjalanan ke kelantan.. 8 jam jugak tu.. hitung punya hitung, myb sampai kb kul 7 pagi jumaat.. so, xdapatlah abg zie nkp ambik,, sbb nnti xsempat dia nkp kerja.. nk suh wife dia, mana bleh sbb kak zah x leh nk drive keta dalam cuaca yang gelap..,.. hrmm. so,, tepon mak agy,, tanyakan pendapat..

aku : mak, macamana ni,, bas tolak lambat, abg lin xleh p ambik, abg zie nkp kerja.. pastu saper nkp ambik??
mak: haaaa... suh abg din.. myb dia ada kt umh kot..
aku: a'aa kn,, ok gak tu,, tapiiii,, abg din x mengajar kuliah subuh ka?
mak:: x kot,, xpo lah,, kalau ada pn, ponteng la, suh org lain yang bgkan kuliah tu..
aku: xpo ah, nanti orh call abg din..

sekejap lepas tu
 aku: assalamu'alaikum a.din.. dk wtper??............. org nk balik esk.................
abg din: wasalam wbr.. esk?? abg din kna p gua musang ni..
aku: wt gapo pulop??
abg din: abg din kna jd ahli panel utk forum perdana sempena pilihan raya kecil ni...3 hari dk gua musang.
aku : erk?? ( biasala tu,, abang akuu...teror gak.. mmg xdiakui r.. suma org tau ah.. kami pn mmg politik top r...) alaaa... pastu saper nkp ambik??
abg din: abg lin??
aku: dia kna p bukit kluang.. ada program sekolah dia.. huhuhu.. abg zie pn xleh sbb kerja..pastu nk suh saper??
abg din: hrmm... tnya la saper2 pn... jiran2 pn boleh..
aku:: xpe lah. nnti org tnya...

lepas tu 
aku: mak.. huhuhu.. abg din dk gua musang.. tempat pilihan raya... huhuhu( muka sedih).. dia suh jiran2 or saper2 p ambik.. malu preh nk oyat..
mak:: haaaaaa.... kak sah kn ada.. try tanya dia.. kalau xleh pn suh dia g ambik gak..
aku: ok,, nnti org tanya..

lepas tu
aku: assalamu'alaikum kak sah.. wtper?? cht?.........................
k.sah: wasalam wbr.. sihat.....................
aku: org nk balik esk.. xdek saper leh p ambik kt kb.. suma ada kerja.. hu3.. mak suh oyat ko kak sah jer..
k.sah : bila??? kul baper??? k.sah pn hr ni keta rosak.. p ngajar sek td pn jiran p antar...
aku: hah????(nyaris2 nk nangis)alaaaaaaa.. pastu saper nkp ambik.. hukhukhuk.. sob sob sob..
k.sah: gni ah,, nnti nk try tnya abg ( husbnd dia)..
aku: ok.. suh la ambik erk.. biar jd lah.. nnti xdop sapo nkp ambik.. sedih ni. hu3
k.sah : yelah.. nnti suh abg  p ambik..
aku: ok..:).. (muka kembali ceria)..nanti apa2 org bgtau lain erk.. nnti org mesej ah kalau nk sampai kb esk ( pg jumaat) 
k.sah : ok...............................

lepas tu
aku: mak, buleh dh.. abg din k.sah p ambik.. hi3... 
mak: alhamdulillah..
aku: mak, next week ''ngajar''( rutin mingguan kampung kami bagi muslimat2) kt masjid kita erk?? kita buat putu mayam nk x?? biar org buat.. lama dh x makan.. sedapnya..
mak:: nk makan ka??? beli kt kdai jelah,, xpayah penat2 buat..
aku:: alaaa.. kita buat la banyak2.. lama dh x buat.. kita hidangkan kt org 'ngajar' n org2 yang datang masjid.. (mmg penat ah setiap kali buat benda tu.banyak kan..)
mak.: a'aa kn.. hrmm,, bleh gak tu.. xpo ah.. nnti ''dak'' balik ni kita p kdai bli barang2 erk..
aku : ok,, beres bos.. hi3,,.. sedapnyaaaaaaaaaa..
mak : hi3.. ok..
aku: ok lah mak, nnti org tepon lain erk.. nk balik dulu ni ( dari oral prancis).. esk balik kg.. k,, kim salam semua.. 
mak: ok. wasalam..

dengan muka gembiranya aku pulang.. tp b4 balik kolej, p makan2 kfc dulu.. lepak2,, baru balik,,. tp kt fikiran ni terbayang rumah n putu mayang.. bestnya dapat buat putu maym.. mendapat 1 kepuasan disitu.. hi3.. 

ada lagi ni..
suma abg2 mesej tnya keputusan akhirnya macamana??.. aku pn bgatau r.. hi3...lepas tu bunyik pulak mesej .. tgk ank buah mesej tanya bila ucu balik??
adoi.. memang dorang suma rindu ah kt aku nih.. terharu pulak rasanya.. hu3/... xper2.. jz tinggal berapa jam lagi ucu akan sampai di kampung.. jangan risau yer,,.. sayang semua....


nasib baik bkn suma abg2 n kakak2 dk klantan, kalau x, memang aku mesej semua lah.. 

UHIBBUKUM HUBBAN JAMMA
UHIBBUKUM ABADAN ABADA

p/s : apa2pn keputusan, mesti rujuk kat mak.. hi3.. 
       cuba perhatikan, perkataan " BALIK JELAH NAIK TAXI OR BAS".. xdek pun keluar dr mulut3 mereka.. hu5..
"janjiku pd diriku sndiri n pd mereka, anakmu n adindamu ini akn terus berusaha untuk memperjuangkan agama Allah, insyaallah sampai ke akhir hayatku..kalianlah sebagai pemangkin ku dalam mengharungi segala onak duri serta cabaran dalam dunia ini....doaku mengiringi kalian.. semoga keluarga kita kekal berada di bawah lembayung rahmat Allah dan tetap menjadi sebuah keluarga sakinah yang hari2nya hanya pada Allah....insyaallah.. AMIN... USRATI HABIBI< BAITI JANNATI.. drp Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali...''

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

No comments: