Tuesday, December 7, 2010

my journey


بسم ألله الرحمن الرحيم

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang. Bersyukur kita kehadrat Illahi kerana dengan limpah kurnia-Nya dapat saya meluangkan sedikit masa untuk meneruskan blog ni
( skema lah pulak )

Hrmm sebenarnya x ada aper pn nk kongsikan.. Cuma nk ceritalah sedikit tentang perjalanan final sem 3 ku ni..
Memang gilek ah aku sem ni.. langsung x study..
Hosmet2 suma dok Tanya x dek paper ka??? Dh abis paper ka??
Aku dengan muka slamber.. senyum..:) :)
Aderrr..hi5..
Kadang2 orang dk study aku dk kalut kemas barang yang x pernah habis2..
Yalaaa,, abis sem,,, knalah masukkan dalam stor..
Yalah dorang terkejut sbb aku asyik ngadap latop jer.. yang 1st paper xper r sbb nota memang lam latop aku. Xprint pun ( dasyat betol la nur shuhada che Muhammad ni )..
Tp kn tiap jer abis paper,, senyum jer aku tau.. hati sentiasa berbunga..
Alhamdulillah.. lafaz syukur jer yang mampu aku ungkapkan..
Kawan2 tanya puun,, Alhamdulillah..
Aku ni kan jenis yang selalu think positif….

Paper aku start 25, 27, 29, 3 n 4 ada 1 paper..
Lawaknya masa paper linguistik bahasa arab..
Dhla masa hr tu aku jer yang ada paper dlm geng2 aku
( mana taknya aku jer yang ambik minor B.A )
Xper.. kawan seperjuangan ada..
Malam sblm exam brlah aku p umh classmateku utk ambik nota.
Dasyat betol..time tu jugak lah br aku start nk menghafal.. fuh.. bukannya cikit.. banyak kooot..
Nasib baik lah kawan2ku memahami.. dorang x menggangguku utk menghafal
( kalau x memang bilikku menjadi tempat lepak r,, tp aku hepi bila bersama dorang )
Makasih ya kawan2.. I’m happy with u all..
Masa jawab exam tu.. masa yang diperuntukkan 3 jam
Tp tup2 dlm 20 minit dh siap.. terkejut gak mula2 tgk masa tu 3 jam..
Nth kenapa lama sangat.. aku duduk tnggu sejam pastu blah r…
Alhamdulillah, suma boleh jawab walaupun menghafal last minute.. :)J
Masa last paper hr tu….
4hb
Wacana akademik b.melayu..
Punyalah xcited jawab.. habis jer.. muka suma hepi2 jer..
Bknnya hepi sbb apa,, tp sbb dh habis berperang ngn exam n dh boleh balik..
Sempat lagi bergambar masa tunggu bas..
Punyalah lama menunggu bas..ramai punya orang…
Kami smua pulang dgn happy..

Malam tu kwn2 yg x balik agy hantar ktorg nek bas ni..
Salam2, cium2, peluk2..
Sedih gak
Tetap terkilan sbb x sempat jumpa ngn Bihah. Sbb terkandas lift,, so lambat turun..
N ngn c’su n c’leh pn x jumpa.. cari pnya cari dorang, tp x jumpa.. hrmm
Balik nek bas double decker.. seat atas dpn skali..
( gaya driver r )
Korang bayangkan jelah bila dok tmpat g2 macamana rasa bila bas tu bergerak laju.. fuh..
Perjalanan aku balik mmg panjang
( long journey)
Laluan yang dilalui..
(K.L-Gua musang- k.krai- machang- p.ptih-jerteh – tanah merah – k.bharu )
Terkejut masa abg z gtau pasal laluan tu.. hu3
Dh terbayang sampai lewat kt umh..
Dhla masa hr ahd tu nkp kenduri umh kawan.
Kakaknya kawiin
….atas bas xbleh tdo sbb takut + gerun..
Laju bkn main pak cik bawak.. jantung ni mmg x berhenti ah berdegup..
Malam tu mmg x tidor.. mgntuk sgt pn terlelap jer.

Alhamdulillah..
Smuanya slamat smpai dgn slamat..
Syukur Alhamdulillah..
Wallahuaklam.
:):):)

IBTASIM!!!

‎(¯`v´¯) `•.¸.•´sekiranya dia ( M.S.A ) ditakdirkan untukku,satukanlah hati-hati kami, permudahkanlah urusan kami ‎(¯`v´¯) `•.¸.•´

No comments: